A Vállalatoknál előforduló Alkalmazás Elérési Stratégia (AES)

A Vállalatoknál előforduló Alkalmazás Elérési igény kielégítése

A ma felgyorsult világában csak olyan cégek lehetnek versenyképesek, amelyek akár saját munkavállalóiknak, akár partnereiknek, akár egyéb felhasználóknak megteremtik annak a lehetőségét, hogy hozzáférést biztosítsanak a fontos alkalmazásokhoz vagy adatokhoz helytől és időtől függetlenül. Mindamellett, az Alkalmazás Kiszolgálás egyre komplikáltabb és magasabb költségeket igénylő feladattá vált, annak köszönhetően, hogy a világon a mobilitás mind nagyobb és gyorsabb méreteket ölt, a Vállalatok terjeszkednek minden földrészre (főleg oda, ahol kisebbek a működési költségek és nagyobbak az adókedvezmények), a trend a hatalmas vállalati fúziók felé mutat, a kliens eszközök változatossága és számossága is eddig nem látott méreteket ölt.

Az IT szakemberek viszont egyre kevesebben vannak, az IT eszközök gyors iramú fejlődését egyre nehezebben követve.

Néhány tény:

  • Magyarországon, mint a világ legtöbb pontján az értékesített tábla gépek száma már eléri vagy akár meg is haladja a vevőre találó notebookok számát, továbbá a PC munkaállomások eladási számai az utóbbi években a mélybe zuhantak.
  • A vállalatok egyre magasabb szintű és tudású készülékek közül választhatnak, hogy biztosítsák a munkavállalók számára a megfelelő környezetet, beleértve a PC-ket, laptopokat, intelligens mobil eszközöket.
  • A világon mindenhol egyre többen dolgoznak otthonról, hotelekből, konferencia termekből, fiókirodákból.
  • A vállalati összeolvadások és felvásárlások egyre heterogénebb rendszerek újra és újra megtanulását, betanítását igénylik.
  • Egyre kevesebb azon IT specialisták száma, akik mindezt átlátják, mindhez értenek és gyorsan tudnak váltani.
  • Bevezetni, megtanulni és menedzselni az új infrastruktúrát egyre több költséggel és idővel jár.

A Vállalatoknál előforduló Alkalmazás Kiszolgálás problémakörei

A Digitális Gazdaságban, ahol az átlátható üzletvezetés és a hatékony alkalmazások bevezetése és használata lehetnek a piaci verseny döntő faktorai, arra van szükség, hogy az alkalmazottak a legújabb és leghatékonyabb megoldásokkal, minél alacsonyabb költségekkel a legmagasabb hasznot termeljék.

A tradicionális kliens/szerver modell nagyon drága, ráadásul nehéz menedzselni. Nehéz az új felhasználók felvétele és betanítása, bonyolult és költséges a hatékony újonnan fejlesztett alkalmazások bevezetése, nem lehetséges a “vékony” kliensek használatából eredő költségmegtakarítás elérése. Nagy hatékonyság? Költségkímélés? Biztonság? Van megoldás? Természetesen igen! A Citrix.

Elérés

A ma vállalatai még soha nem voltak ekkora versenyhelyzetben, a költséghatékonyság és produktivitás még sosem volt ennyire kritikus feltétele az üzletnek. A hét minden napján, a nap minden órájában szükség van az adatok és alkalmazások elérésére, legyen szó bármilyen időzónában is levő országról. Eltérő eszközök, eltérő operációs rendszer platformok, eltérő kapcsolódási lehetőségek. Arra van szükség, hogy mindezen erőforrásokat egy nagy infrastruktúraként megbízhatóan, gyorsan és biztonságosan állítsák rendelkezésre.

Sebesség

Az idő, amíg egy új alkalmazás bevezetésre kerül, meghatározza azt, hogy mennyit fog profitálni ebből a cég.

Gondoljanak bele, egy rugalmatlan és nehezen kezelhető applikáció bevezetése akár hónapokat, éveket is igénybe vehet, míg egy rugalmas és gyorsan adaptálható rendszer akár pár nap alatt is indulhat, lehet használni, esetlegesen a már megszokott felületen, betanítás nélkül. Az idő pénz, a pénz pedig a túlélést jelenti a piaci versenyben.

A külföldön dolgozó vagy tartózkodó felhasználóknak ugyanolyan gyorsan el kell tudniuk érni a megszokott alkalmazásaikat, mintha az irodában tennék ezt. Attól függetlenül, hogy az iroda éppen zárva van, mert az időeltolódás miatt már este van. Az IT specialisták azt látják, hogy nem tudnak ütemet tartani a technológia fejlődésével és úgy érzik, hogy nem tudják a maximumot kihozni a rendszer működéséből. A sok adminisztrációs tevékenység olyan értékes időt emészt fel, amely szükséges lenne új és fontosabb feladatok elvégzésére.

Biztonság

Az adatok hálózaton belüli és kívüli forgalmazása egyre nagyobb veszély az esetlegesen nem feljogosított elérés tekintetében. A hagyományos kliens/szerver architektúrák meghívják a futtatni kívánt alkalmazást mind szerver, mind kliens oldalon. Az Internet használata pedig újra és újra kérdésessé teszi a vállalati adatok biztonságos forgalmazásának kérdését.

Költség

Örök kérdés marad a legújabb technológiák használatának szükségessége illetve az azzal járó megnövekedett költségek kompenzálása. Ördögi kör ez? Igen. Van megoldás? Igen. A Citrix bevezetése. A legújabb technológiák megkövetelik kliens oldalon is a szoftver és a hardver állomány bővítését, frissítését. Az adminisztrációs költségek nőnek , egyre kevesebb idő marad a tényleges munkavégzésre. Nő a Vállalati Teljes Birtoklás Költsége, miközben a másik oldalon megjelenik a költséghatékonyságra való törekvés.

Alkalmazás kiszolgálási stratégiák

Manapság többféle módszer létezik arra, hogy felhasználói alkalmazásokat vezessünk be vállalatunknál.

  1. Hagyományos vastag kliens alkalmazás – a munkát a felhasználói eszközre telepített egyedi szoftver komponensben lehet elvégezni.
  2. Kliens operációs rendszerek alapján több megvalósítás lehetséges:
    1. Legelterjedtebb/legolcsóbb -> Microsoft operációs rendszerekre fejlesztett kliens program Pl: Microsoft Office program csomag, SAP kliens, Adobe Reader, stb.
    2. Bonyolultabb/még kevésbé ismert -> a modern okos eszközökre fejlesztett kliens alkalmazás Pld: SAP kliens iOS vagy android platformra
  3. Webes alkalmazások, elérés internet böngésző programokon keresztül. Itt is lehetőség van okos eszközökre, és érintő kijelzőre optimalizált megjelenítésre.
    1. A publikus felhőszolgáltatók által biztosított alkalmazások Pl: Google Docs, salesforce.com
    2. Saját vállalati alkalmazás WEB-es interfésszel.

A fenti lehetőségek közül a legköltséghatékonyabb megoldás az Microsoft Windows alapú kliens szoftverek használata, ez abból adódik, hogy a legtöbb vállalati alkalmazás szállító alap értelmezésként bocsátja ezeket a kliens szoftvereket az ügyfelek rendelkezésére. Így nincs szükség azok lefejlesztésére. A többi megoldás általában vagy extra fejlesztést igényel vagy nem illeszkedik a cég stratégiájába (pld. Google termékek az adat biztonsági kétségek miatt).

Így a kijelenthető, hogy a vállalati alkalmazások legegyszerűbben úgy tehetők mobilissé ha a meglévő Windows alapú kliens programokat igyekszünk távoli használatra felkészíteni felhasználói eszköztől függetlenül elérést biztosítani hozzájuk. Ezzel a lépéssel abban az előnyben is részesülünk, hogy az alkalmazások központilag felügyelhetővé válnak, nincs szükség a felhasználói eszközök szigorú felügyeletére. Továbbá az erőforrások is a központba koncentrálhatóak ahol sokkal magasabb kihasználtsági mutatók érhetőek el.

A Citrix megoldásával a hagyományos vastag klienses alkalmazások is egyszerűen és rugalmasan „webesíthetőek”, mindenféle fejlesztői munka nélkül.

Alkalmazás kiszolgáló komponense, Vállalati portálok, StoreFront web felület

A hálózat gyakori használata és az operációs rendszerekbe beépített webes böngészők megteremtették a vállalatok igényét arra, hogy olyan felületet vegyenek igénybe, amely képes arra, hogy az alkalmazásokat egységes Internetes portálon érhessék el a munkatársak, valamint azokat futtathassák is.

A Citrix StoreFront felület segítségével a felhasználók egy kényelmes webes felületről indíthatják el a számukra fontos céges alkalmazásokat. Az adminisztrátorok szerep csupán annyi, hogy a felhasználók számára engedélyezzék a számukra jóváhagyott alkalmazások körét. Ezen alkalmazások ikonja azonnal megjelenik a web felületen, és azonnal használhatóvá válik.

Alkalmazás szerverek

A legfontosabb, hogy az alkalmazásokat egy központi szerveren adminisztrálhatjuk és futtathatjuk. Nincsen szükség arra, hogy több tíz/száz akár ezer kliens eszközön valósítsuk meg elképzeléseinket. A Citrix segítségével központi alkalmazás farmot hozhatunk létre melyet bárhonnan, bármikor, bármilyen kliens eszközről elérhetővé tehetünk a felhasználók részére. Ez a teljes szabadság élménye, amelyet kizárólagosan a Citrix volt képes megvalósítani.

Szolgáltatás menedzsment

Az alkalmazás szerver operációs rendszere adja a futtatási alapot, azonban szükségünk van egyéb kiegészítő lehetőségekre is, mint például mérni és monitorozni a felhasználói interaktivitást a szerveren futtatott alkalmazással. Ezekben benne rejlik a rendszer, az alkalmazás és a felhasználók menedzselési lehetősége, amelyek az alábbi módon kerülnek megvalósításra:

  • Terhelés elosztás
    Szerver csoportok és farmok között biztosítja, hogy a felhasználó mindig annak a szervernek az erőforrásait használja, amely a legkevésbé leterhelt. Ebből természetesen a felhasználó nem lát semmit, a szolgáltatás transzparens, azonban kulcsfontosságú az alkalmazások hatékony kihasználásában. A dinamikus átirányítás segíti az adminisztrátorokat abban, hogy minél gyorsabban és egyszerűbben adjanak a rendszerhez új felhasználókat vagy csoportokat.
  • Telepítési menedzsment
    A replikáció lehetőséget teremt arra, hogy szerver farmokat gyorsan és könnyedén felállíthassuk. Az automatizált telepítés pedig megoldja az új alkalmazások bevezetését a szerver farmokon.
  • Erőforrás menedzsment
    Nyomon követhetjük és analizálhatjuk szerverünk vagy szervereink teljesítményét. Az adatgyűjtés folyamat lehetővé teszi, hogy az adminisztrátorok előrevetítsék az esetleges hiányosságokat vagy hibákat, ezzel időt és energiát spórolva.
  • Biztonság
    Lehetővé teszi a titkosítást és a felhasználók hitelesítését, amely garancia arra, hogy minden munkatárs a megfelelő alkalmazást a megfelelő mélységben lássa és használja. A szerver és a kliens között megfelelően erős kulcsokkal titkosított adatforgalom zajlik, amely gyakorlatilag lehetetlenné teszi a lehallgatást illetve a visszafejtést.

Citrix alkalmazás szerver a gyakorlatba,egy jobb megközelítés

A Citrix úttörő az alkalmazás kiszolgálásban, azonban nemcsak úttörő, hanem piacvezető cég is.

Egy olyan modellt teremtettek meg, amely az alkalmazás szervereket központosítottan adminisztrálja és lehetővé teszi, hogy adott felhasználók csoportja elérje a vállalati alkalmazásokat a hálózaton keresztül is. A Citrix lehetővé teszi a “digitális függetlenséget”, azt, hogy bármilyen eszközre, bármilyen kapcsolaton keresztül, bármilyen alkalmazást futtathassunk. Mindezt képes anélkül megvalósítani, hogy a felhasználói élmény rovására menjen, azaz a megszokott felület nem változik és a kapcsolat gyorsaságán sem vehető észre a távoli futtatás ténye.

Olyan vállalati portálokat fejleszthet vele, amelyen keresztül a felhasználók a vállalati elveknek megfelelően előfizethetnek bizonyos alkalmazások használatára. A Citrix által felügyelt alkalmazások szinte az összes mai kliens eszközön megjeleníthetőek, ezzel biztosítva alkalmazásaink heterogén IT környezetben is rugalmas használhatóságát. Mindezt egyetlen programsor átírása nélkül!

Robusztus szervereinkből dinamikus terhelés megosztással és titkosított környezetben hozhatjuk ki a legnagyobb teljesítményt, amelyet a Citrix központosított menedzsmentje tesz lehetővé.

A Fortune 100 minden vállalata, illetve a FORTUNE 500 cégből 80 % használ Citrix-et. Több mint 24 millió felhasználó mondhatja el, hogy Citrix-et használ a világban.

Ossza meg másokkal!Email this to someoneShare on LinkedInShare on Google+Share on RedditTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on TumblrPin on Pinterest
Kategória: Citrix bevezetés, költségek, ROI és TCO, Citrix technológia Címke: , , , , ,