Mobil munkaterületek az oktatásban – a jövő oktatási és mobilitási területei

Az oktatás minden szintjén ugyanazok a célok: a tanulási élmény javítása; növelni az oktatás eredményességét és felkészíteni a diákokat a jövőre nézve. A technológia gyors fejlődésével ma már több lehetőség is adott, hogy elérjük ezeket a célokat.

A Citrix megoldásaival az oktatásba is bevonhatók a legújabb technológia innovációk.

Az új generációs tanulási megoldások bevezetéséhez olyan technológiákra van szükség, amelyek javítják az oktatás minőségét, valamint növelik az egyetemi és a foglalkoztatási készséget. Az iskoláknak olyan megoldásokba kell befektetniük, amelyek megfelelnek a különböző háttérrel rendelkező diákok eltérő igényeinek, és támogatják azt a technológiát, amely méretezhető és elég rugalmas ahhoz, hogy megfeleljen a változó igényeknek és követelményeknek – mindezt a költségek és a hozzáférési korlátok csökkentése mellett.

Az oktatási intézményeknél fontos, hogy egyre inkább diákközpontú megközelítést alkalmazzanak, amely értéket és sikereket eredményeznek a hallgatók, a tanárok és a személyzet számára.

Ennek a változásnak köszönhetően öt olyan oktatási informatikai trend alakult ki, amelyek jelentősen megváltoztatják az iskolák mobilitási stratégiáinak kialakítását, hogy jobb termelékenységet és jobb lehetőséget kínáljanak. Ezeket a tendenciákat mobilitási megoldások és virtualizáció révén lehet elérni, ezen területek segítenek abban, hogy a hallgatók mindent elérhessenek egyetemen vagy akár távolról.

1. Új tanulási terek kialakítása

Az iskolák kezdik felismerni, hogy a hagyományos számítógépes laborok már nem működnek a mai diákoknál, egy átlagos hallgató akár három vagy több mobileszközzel rendelkezik, szükségük van arra, hogy bárhol és bármikor elérjék a szükséges információkat, és egy olyan térre, ahol másokkal együttműködhetnek. Számos iskola tervezi, hogy a jövőben csökkenti vagy teljesen megszünteti a nyíltan használható laborokat, és átalakítja azokat olyan kényelmes helyszínekké, amelyek kreatív tanulási területeket kínálnak olyan helyeket alakítanak ki ahol a diákok mobileszközeiket használhatják és együtt dolgozhatnak.

2. Személyre szabott tanulás biztosítása

Minden tanuló egyedi, ezért a tanulási folyamatok sem lehetnek egyformák. A pedagógusoknak és az informatikai csapatoknak az jelenti a kihívást, hogy testreszabható, egyedi tanulási megoldásokat kínáljanak. A rugalmas, mobil munkaterületeket kialakításával javítható a tanulási erőforrásokhoz való hozzáférés, a diákok akkor férhetnek hozzá az információkhoz amikor a legalkalmasabb számukra (amikor a leginspiráltabbak és termelékenynek érzik magukat).

3. Egyenlő tanulási lehetőségek biztosítása

Az iskolák bővülnek és új technológiákat alkalmaznak, hogy egyenlő tanulási élményt nyújtsanak függetlenül az egyes hallgatók társadalmi-gazdasági helyzetétől. Az informatikai háttérnek biztosítani kell, hogy a hallgatók bárhol és bármilyen eszközön dolgozhassanak – függetlenül attól, hogy ez egy teljesen új tablet vagy egy régebbi asztali PC. Az oktatási intézmények távoli campus helyszíneket, és virtuális online osztálytermeket kínálnak, hogy több diákot érjenek el és a tanulási lehetőségek jobbak legyenek.

4. Eszköz innováció

Számos oktatási intézmény implementál új eszközöket (tablet, vékonykliens, 3D nyomtatók) az informatikai rendszerbe a diákok számára, azonban a megfelelő háttér infrastruktúra nélkül, nem biztosítható az az innováció, tervezett felhasználói élmény amely elvárható az ilyen rendszerektől, ezért az IT megkérdőjelezi ezen eszközök beszerzését. Ezért az oktatási informatika feladata, hogy olyan mobilitási, informatikai stratégiákat hozzanak létre amely támogatja az új eszközöket és segítik a diákokat a munkájukban és a tanulásban.

5. Tanulási folytonosság a virtualizáció segítségével

Minden diák szereti a hószünetet, de a szünet azt is jelenti, hogy az értékes tanulási idő elvész. Válaszul, az oktatási intézményeknek lehetőségük van „virtuális iskolai” napokra – nem csak az időjárás és az influenza szezonja miatt elveszett napok pótlására, hanem arra is, hogy a hallgatók folytathassák a tanulást akkor is, ha nem tudnak az osztályteremben tartózkodni. A virtualizációval és más mobilitási megoldásokkal a hallgatók hozzáférhetnek mindenhez, amire szükségük van, hogy akár otthon is produktívan tanulhassanak. A virtuális iskolai napok gazdasági előnyöket is (személyzeti költségek) jelenthetnek az iskoláknak.

A Citrix megoldásai képesek az oktatásban javítani a mobilitást az oktatási eredményeket valamint új tanítási-tanulás módszereket létrehozni. A Citrix segítségével a pedagógusok és az iskolák képesek arra, hogy a hallgatókat bármikor, bármilyen eszközzel elérjék az oktatási anyagokat, így javíthatva a diákok elégedettségét és a teljesítményét.

  1. Bárhol elérhető – Biztonságos, azonnali hozzáférést biztosít az oktatási, együttműködési, kutatási és adminisztratív erőforrásokhoz bármikor, az egyetemen és azon kívül is.
  2. Alacsonyabb költségek – Csökkenthetők az asztali és a mobil infrastruktúra költségei, ha több campus esetén közösen kezeljük ezeket a beruházásokat.
  3. Bring your own device (BYOD) – Bármilyen eszköz használata; fontos, hogy az oktatási erőforrások könnyen elérhetők legyenek a hallgatók, oktatók és személyzet számára.
  4. Adatbiztonság – A hallgatók személyes adatainak és a kutatási adatok biztonságának védelme mellett, a magas rendelkezésre állás és a tanulás folytonosságának egyszerűsítésének biztosítása.

A Citrix megoldásai segítenek az iskolákban és az oktatási környezetben olyan hordozható, mindig elérhető munkakörnyezetet kialakítani, amely a tanulókat követve, függetlenül attól, milyen eszközön és milyen hálózaton érik el az információkat.

A Citrix mint az iparág vezető mobil munkaterületi megoldás szállítója a legmegfelelőbb választás az oktatás változó követelményeire, lehetővé téve az IT számára, hogy biztonságosan, minden eszközön, bármilyen hálózaton keresztül továbbítsa az összes alkalmazást – akár Windows, akár webes vagy software-as–a-service (SaaS)szolgáltatás, hogy a tanulók és az oktatók tanulhassanak és dolgozzanak az általuk választott módon.

Együttműködés és megosztás

  1. ShareFile – Fájlok – akár nagyméretű képek, videók, prezentációk és egyéb elemek tárolása és biztonságos megosztása a diákok, oktatók és kutatók között bárhol is legyenek. A biztonságos tárolás és a fájlok szinkronizálása minden eszközön egy kényelmes, hatékony és felhasználóbarát élményt nyújt.
  2. GoToMeeting – Ezzel a face-to-face video-együttműködési megoldással a diákok együtt dolgozhatnak – még akkor is, ha fizikailag nem egy helyen tartózkodnak. A GoToMeeting lehetővé teszi a tanárok számára, hogy virtuális vagy távoli fogadó órákat vagy tanfolyamokat tartsanak.
  3. Podio – Projektmenedzsment megoldás, kiváló eszköz ahhoz, hogy a hallgatók és a tanárok projekt- és tanulmányi csoportokat hozzanak létre.
  4. GoToAssist – Távoli támogatást tudnak nyújtani az informatikai szakemberek a felhasználók részére.

Alkalmazás és desktop virtualizáció

Citrix megoldásokkal Az oktatási intézmények központosíthatják az alkalmazásokat és azok terjesztését a diákok és a személyzet asztali számítógépei részére.

A Citrix XenApp és a XenDesktop alkalmazás publikációs és desktop virtualizációs megoldásokat felsorakoztató termékcsalád. Funkcióikkal lehetővé teszik, hogy az alkalmazásokat és /vagy a desktop-ot virtualizálják az optimális kényelem és termelékenység eléréséhez. Az alkalmazások és a kapcsolódó adatok továbbra is az adatközpontban maradnak, így segítve a megfelelést, az adatvédelmet és a diákok magánéletét, miközben 24×7 hozzáférést is kínálnak.

Oktatási mobilitás menedzsment a XenMobile segítségével

A XenMobile a mobil eszköz menedzsment (MDM), a mobil alkalmazás menedzsmentet (MAM) és a vállalati szintű produktivitást elősegítő alkalmazásokat egységesítő megoldás. A XenMobile fokozza a felhasználói élményt a BYOD és az oktatási eszközök részére anélkül, hogy az a biztonság rovására menne.

A hallgatók és a személyzet biztonságosan hozzáférhetnek mobil, webes, SaaS és Windows alkalmazásokhoz és adatokhoz bármely mobileszközön egy single sign-on bejelentkezéssel rendelkező alkalmazásboltban. Az új hallgatók, a vendégprofesszorok és a helyettesítő tanárok részére percek alatt biztosítható a szükséges erőforrások és információk.

Alkalmazás megosztás és terhelés optimalizáció a NetScaler segítségével

A Citrix NetScaler a legjobb front-end infrastruktúra minden XenDesktop, XenApp és XenMobile környezet esetén. Ez az egyetlen olyan megoldás, amely gondoskodik a szolgáltatások 100 százalékos rendelkezésre állásáról a terheléselosztás, az átfogó forgalomkezelés és a személyre szabott állapotfigyelés révén. Ajánlott platform az Access Gateway számára, mivel biztonságos hozzáférést nyújt a virtuális asztalokhoz és alkalmazásokhoz.

Az IT optimalizálja, biztosítja és szabályozza az oktatási alkalmazások, a felhőszolgáltatások, a virtuális asztali számítógépek és a mobilszolgáltatások terjesztését egy olyan irányítási kereten keresztül, amely segít az információkezelésben és az adatvédelemben. Nagyon skálázható és hatékony a magán-, nyilvános és hibrid infrastructure-as-a-service (IaaS) felhő rendszerek építésében, kezelésében és ezen rendszerek terjesztésében.

A fentiekből jól látható, hogy a Citrix megoldásaival hatékonyabb mobil stratégiát alakíthatunk ki, mely jobban támogatja a nappali, levelező és esti tagozatos hallgatók igényeit, megoldást tud nyújtani az egyre jobban elterjedt távoli helyszínek támogatására, akár egy egyetemi szintű felhő építésével, hogy igény szerinti, központilag kezelt virtuális adatközpontokat kínáljon, amelyek rugalmasak és biztonságosak.

Lehetőség van arra, hogy bármely eszközre virtuális asztali számítógépeket és alkalmazásokat kínáljunk. Fel kell ismerni, hogy új generációs tanulási megoldások biztosítására van szükség, hogy a diákok bárhol, bármikor hozzáférjenek a számukra szükséges információkhoz; rugalmas oktatási lehetőséget kell nyújtani a hallgatóknak, a tanároknak és a személyzetnek.

A cikk szerzője Kiskartalyi András

Címke: , ,