Citrix XenApp és XenDesktop versus VMware Horizon

Citrix XenApp és XenDesktop versus VMware Horizon

Az igazi mobilitás azt jelenti, hogy az embereket a legmegfelelőbb eszközzel dolgozhatnak, bárhol is legyenek, kényelmes, nagy teljesítményű hozzáférést biztosít az alkalmazásokhoz, amelyek által a termelékenységük növekedni fog.

Amíg sok szervezet virtuális alkalmazásokhoz és asztali számítógépekhez fordul vagy a mobilitás támogatása és a saját eszköz (BYOD) kezdeményezése, vagy egyszerűen az informatikai hatékonyság javítása, a virtualizációs termékek, mint például a VMware Horizon, ezeket a célokat túlságosan limitáltan kezeli.

Csak egy felhasználó központú megközelítés, kombinálva a bizonyított és átfogó mobil munkaterület megoldásaival képes megfelelni, mind a munkavállalók, mind pedig az IT-nak. A virtuális alkalmazások és asztali számítógépek egyértelműen támogatják a BYOD-t, lehetővé téve a biztonságos távoli elérést, a szervezet PC frissítési stratégiájának elérését vagy átalakítását.

Különösen a „VMware vSphere for Server” virtualizációt használó szervezetek a VMware Horizon gyártói irányba fordulhatnak. Ez a megközelítés azonban gyakran visszájára fordul, mivel a Horizon megközelítésében az alkalmazásokhoz és az asztali számítógépekhez szánt virtualizáció nem felel meg a legfontosabb üzleti követelményeknek és az csak alapvető képességeket képes nyújtani.

Olyan megoldással azonban nem szolgál a VMware, amely jelentősebb vállalati igényekhez, például az alkalmazásokhoz való optimalizált hozzáférést biztosít bármely eszközön, kiszolgáló mobiltelefonon, a dolgozók és az asztali számítógépeik biztonságos elérésével.

A Citrix felhasználó központú megközelítést alkalmazza, a számítástechnikában, olyan megoldások megtervezésével, amelyeknek célja erősíteni és elkényeztetni az embereket.

Ez a stratégia éles ellentétben áll a VMware végfelhasználói számítástechnikai víziójával, amelyek csak az alapvető felhasználói igényeket elégítik ki. Azáltal, hogy a Citrix megoldása biztonságos hozzáférést biztosít bármely eszközről származó alkalmazásokhoz és adatokhoz, a mobil munkaterületek támogatásához, valamint számos olyan technológiához, amelyek messze túlmutatnak a hypervisorban megismertekéhez képest, a Citrix megoldások javítják az emberek munkáját, és azt hogy ezt a munkát az IT támogatásával tudják fejleszteni.

Ez a tanulmány négy olyan okot vizsgál meg, amelyek a megoldások limitációit vizsgálják a VMware Horizon esetében Citrix XenApp és Citrix XenDesktop-al szemben:

  • Piacvezető alkalmazás virtualizációs megoldás
  • Páratlan felhasználói élményt nyújt
  • Egyszerű, gyors és hatékony irányítás tesz lehetővé
  • Rugalmas, erőteljes biztonság elérését biztosítja

A Citrix a legátfogóbb alkalmazás virtualizációs megoldást kínálja

Az informatikai stratégiájának tükröznie kell a felhasználók igényeit és elvárásait – nem pedig az eladó által limitált funkcionalitást. Több mint 25 éve a Citrix ügyfelei segítettek abban, hogy definiáljuk az alkalmazás virtualizációs megoldás igényeit, valós felhasználási eseteket felhasználva és ezek a követelményeket beépítésre kerültek az alkalmazásokba.

Négy ok a VMware Horizonon túl a robusztus, vállalati méretű XenApp app virtualizációs megoldásra váltásra.

Például a XenApp az egyetlen olyan megoldást amely tartalmazza a „biztonságos névtelen hozzáférést” az alkalmazások számára a gyorsabb indításhoz, ami kritikus lehet például az egészségügyi dolgozókra, az orvosokra és az ápolókra, akiknek zökkenőmentesen kell mozogniuk, biztonságosan a készülékek és alkalmazások között, hogy gondoskodhassanak betegeikről.

A virtuális alkalmazás kézbesítése számos részletre kiterjed, többek között: a több monitoros támogatás, a pop-up ablakok, a perifériák valamint a régi eszközillesztők engedélyezése, stb A Citrix kielégítette ezeket a ügyfél és felhasználói igényeket az elmúlt két évtizedben.

A XenApp és a XenDesktop olyan képességeket biztosítanak, mint a videó és a 3D grafikaoptimalizálás, univerzális nyomtatás és a profilkezelés vagy a beépített WAN optimalizálás, amivel valósághű felhasználó élményt tud biztosítani függetlenül az eszköztől vagy a hálózattól.

XenApp és XenDesktop is a legkülönfélébb eszköztípusokat fedi le, valamint több mint 3 milliárd eszközt támogat a Citrix Receiver.

A XenApp, az alkalmazások virtualizációjának bevált iparágvezetője teljes megoldást kínál akár Windows alkalmazást használó PC-khez, Macintosh asztali számítógépekhez, vékony kliensekhez, táblagépekhez és okostelefonokhoz is egyaránt.

Több mint 300.000 XenApp ügyfelünk van jelenleg, amelyek közül több mint 100 000 felhasználó használja a Xenapp által kiajánlott alkalmazásokat naponta.

A XenApp önálló termékként is engedélyezhető,valamint néhány XenDesktop kiadás alapesetben is tartalmazza.

Ahol a Horizon már kevésnek bizonyul, ott a  Citrix előnye abban rejlik, miszerint már több mint 25 éve és fejleszti a XenApp-ot. Ezzel szemben a Horizon 6 virtualizációs összetevője 2014-ben jelent meg. Ennek eredményeképpen a Horizon 6 csak az alapfelszereltségnek felel meg, az Windows rendszereken futtatható alkalmazás virtualizációval kapcsolatban. Napi szintű műveletek, például virtuális nyomtatás, audio / video kommunikáció, helyi fájlok hozzáférése, a HTML5 hozzáférése és a szerverek magas rendelkezésre állását sem támogatja a Horizon 6 RDSH.

Ezek a képességek mára már nem számítanak luxusnak ugyanis, ezek a legfontosabb minimális vállalati követelményekké váltak. A legtöbb ember, különösen a hagyományos iparágakban, mint például a gyártás vagy a pénzügyek, nem képes ezen fontosabb követelmények nélkül működni.

Kulcsfontosságú termék különségek a XenApp és XenDesktop, valamint Horizon 6 között:

Egységes alkalmazás és asztali kiajánlás lehetősége

  • Bizonyított méret tömörítési eljárás
  • Virtuális nyomtatás
  • Valós idejű hang és videó
  • USB perifériák
  • HTML 5 hozzáférés
  • Integrált alkalmazásbolt

A XenApp-tól eltérően a Horizon RDSH Apps a VMware-től önálló termékként nem áll rendelkezésre csak a Horizon 6 Advanced vagy az Enterprise Edition részeként vásárolható meg.

A VMware ezt jelenti A VDI továbbra is a választott megoldás, és az alkalmazásokat add-on megoldásnak tekinti limitált funkcionalitással.

Még az általános virtuális képességek és teljesítmény terén is, a Horizon messze elmarad a XenApp és a XenDesktop mögött.

Például, a Horizon a PCoIP protokollt használja, amely akár 10-szer nagyobb sávszélességet igényel, és kisebb képsebességet biztosít, mint a Citrix HDX technológia. A WAN optimalizálási megoldások csak minőségi szolgáltatások létrehozásához használhatók a PCoIP számára; ellentétben a HDX-el, nem növelik a protokoll teljesítményét.

A Citrix egyszerű, gyors és hatékony irányítást biztosít

A XenApp és a XenDesktop egy egységes, felhőalapú platformot tartalmaz, amely az alkalmazás közzétételét és a VDI-t egyetlen architektúrává integrálja, egyszerű kezelhetőséggel és adminisztrációval.

A XenDesktop, amely magában foglalja a XenApp munkamenet-alapú kiszolgálás teljes erejét, központilag egyetlen képet képes kezelni sokféle asztali számítógépen, beleértve a munkamenet-alapú, a VDI és a fizikai munkaállomásokat is, hogy növelje a javítások és frissítések hatékonyságát, miközben gyors visszaállítási technológiát kínál. A legkiválóbb alkalmazás-migrációs és helyreállítási technológiák segítségével a szervezetek mobil munkastílusokat fogadhatnak el magabiztosan. Emellett a Citrix Provisioning Services 99 százalékkal csökkenti az IOPS-t, és drámaian csökkenti a drága virtuális SAN és SSD tárolók költségeit és összetettségét 20-szoros olvasási / írási sebességgel.

A Citrix Director és az EdgeSight a XenApp és a XenDesktop szoftverrel együtt integrált eszközöket biztosít a helpdesk konzolok teljes körű kiszolgálásához a teljes szolgáltatási hibák elhárításához és megoldásához, további infrastruktúra-komplexitás nélkül. Az EdgeSight beépített analitikát biztosít az SLA-menedzsmenthez, és kihasználja a Citrix NetScaler® alkalmazást az „agent-ek” nélküli felhasználói élmény ellenőrzésére. Ezeket a megfigyelési képességeket megerősítették azáltal, hogy hozzáférést kaptak a részletes alkalmazás felhasználási jelentésekhez és az alkalmazás csomagok jobb szervezéséhez, hogy akár több ezer alkalmazást is hatékonyabban kezelhessenek. 

A Horizon több, harmadik féltől származó eszközt igényel a teljes vállalati szintű irányításhoz és támogatáshoz. Csak virtuális és fizikai munkaállomásokat kezel, mivel nem tudja kezelni a fizikai vagy virtuális szerver képeket. Emellett a Horizon képkezelő eszközök nem rendelkeznek a XenApp és XenDesktop egyképes kezelő megoldással, amely ötször gyorsabb képfrissítést kínál, mint a Horizon. A Horizon például két órát vesz igénybe 1000 virtuális munkaasztal frissítéséhez, amikor a XenApp és a XenDesktop 20 perc alatt frissítheti ezeket az asztali számítógépeket! Ennek eredményeképpen az informatikai adminisztrátorok kevésbé termelékenyek és a kulcsfontosságú informatikai infrastruktúra növekszik.

A Horizon támogatási és kezelési eszközeit csak a legdrágább kiadásában kínálják (Horizon Enterprise), így a legtöbb ügyfél az ügyfélszolgálati integráció, hibaelhárítás és analitika nélkül, a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. Továbbá ezek az eszközök a kiszolgálóra, nem az asztalra, az adminisztrátorokra épülnek. Ezzel ellentétben a XenApp és a XenDesktop felügyeleti eszközök minden kiadásban megtalálhatók, és app / desktop adminisztrátorok számára készültek. Végül, a Horizon nem rendelkezik alkalmazások migrációs vagy remediációs eszközökkel, amelyek segítenek a vállalkozásoknak a virtuális platformra való áttéréshez.

A Citrix biztonsága robusztus, sokoldalú és rugalmas

A hagyományos biztonsági kiszolgálók all-or-nothing megközelítésétől eltérően a XenDesktop és a XenApp központilag biztonságos alkalmazásokat és munkaállomásokat az adatközpontban a felhasználói munkamenet szintjén csökkenteni fogja az adatvesztés vagy behatolás kockázatát az eszközön történő szállítás során. Szorosan integrálva vannak a NetScaler Gateway ™ -el a dinamikus, kontextus-tudatos biztonság érdekében. A SmartAccess házirendek lehetővé teszik az IT számára, hogy a hozzáférést és a műveleteket a felhasználó szerepéhez és kontextusához igazítsa, további ellenőrzéseket és szemmel látható hozzáférést biztosítva a hely, a felhasználó, az alkalmazás és az eszköz számára. Ráadásul a XenApp és a XenDesktop megfelel a szabályozott iparágak legmagasabb biztonsági követelményeinek, mint az FIPS FIPS szabványnak megfelelő alkalmazás- és asztali virtualizációs megoldásnak, valamint a Common Criteria értékelési listának.

A XenApp és a XenDesktop lehetővé teszik az alkalmazásokhoz, asztali számítógépekhez és adatokhoz való biztonságos mobil elérést. Biztonságos hozzáférést biztosítanak a mobileszközökön a felhasználói hitelesítő adatok többféle biztonsági ellenőrzőponton keresztüli érvényesítésével, a többfaktoros hitelesítés kihasználásával és a felhasználói műveletek korlátozott szabályokkal történő korlátozásával. Például ezek a megoldások autentikálni tudják a felhasználókat intelligens kártyákon iOS és Android készülékeken. A Citrix ShareFile® szoftverrel való integráció biztonságosan szinkronizálja a mobileszközökre vonatkozó adatokat, hogy megfeleljen a felhasználók mobilitási és együttműködési igényeinek és a vállalat adatbiztonsági követelményeinek.

Ahol a VMware Horizon kevés

A Horizon csak minimális biztonságot nyújt a szervezetek számára, mivel nem rendelkezik biztonságos távoli hozzáféréssel, alapos házirend ellenőrzésekkel. A Horizon biztonsági szerver, amely véget vet minden PCoIP felhasználói kapcsolatnak az internetről, nem megfelelő választás a DMZ számára. Windows alapú, és mint ilyen nem felel meg a legtöbb vállalati biztonsági követelménynek, feltárva a fő biztonsági tisztek (CISO) felelősségét.

Ezenkívül minden egyes biztonsági szervert párosítani kell egy kapcsolatkiszolgálóval. Ha a kapcsolatkiszolgáló le van tiltva, a távoli hozzáférés nem érhető el, még akkor sem, ha más kapcsolódási kiszolgálók is elérhetők.

A Horizon elsősorban protokollszintű titkosításra támaszkodik, és az alkalmazás, a felhasználó, az eszköz és a hálózat szintjén nem rendelkezik ellenőrzéssel. Ez korlátozza az ügyfelek választási lehetőségeit a teljes méretű biztonsági és ellenőrzési irányelvek tekintetében, mivel a Horizon nem rendelkezik szemmel látható hozzáférési irányelvekkel. Például az adminisztrátorok nem tudják ellenőrizni a felhasználók hozzáférését vagy tevékenységét a helyükön alapulva, ami alapvető üzleti követelmény.

A Horizon csak részleges védelmet biztosít a mobil eszközök számára. Például nem tudja biztonságosan szinkronizálni az adatokat mobileszközökön, azaz az ügyfeleknek harmadik féltől származó biztonságos fájlmegosztási és tárolási megoldásra van szükségük. Továbbá, a Horizon nem támogatja az intelligens kártyákat iOS és Android mobileszközökön.

Következtetés

Bár a VMware Horizon virtuális alkalmazást és asztali megoldást kínál, nem felel meg a legfontosabb vevői követelményeknek.

A Horizon alkalmazások virtualizációs megoldásai hiányoznak a sok felhasználó által napi feladatokhoz szükséges képességekkel. A Horizon nem felel meg a gazdag Citrix felhasználói élménynek, mivel csak alapvető funkciókat és teljesítményt nyújt.

Ráadásul a VMware korlátozott vállalati menedzsmentet és támogatást kínál, ezért a megoldás teljesítéséhez több, harmadik féltől származó eszköz is szükséges.

Végül a Horizon csak minimális vállalati biztonságot nyújt, és nem felel meg a legmagasabb biztonsági szabványoknak, amelyeket a szabályozott iparágakban sok vállalkozásnak be kell tartania.

Ezzel szemben a Citrix XenApp app virtualizációs megoldás az iparág vezetője!

A vállalat páratlan felhasználói élményt kínál mindkét virtuális alkalmazásban és asztali számítógépen a XenApp és a XenDesktop segítségével. Ezeket a technológiákat egyetlen platformba integrálja a gyors, skálázható és egyszerűsített irányítás érdekében. A Citrix-modell központosított biztonságot nyújt a befogadott alkalmazások és asztali számítógépek számára, és rugalmas szabályokat kínál a legmagasabb szintű üzleti és szabályozási követelményeknek való megfelelés érdekében.

Ügyfélközpontúsága és az üzleti igények kielégítése terén tapasztalt, régóta szerzett tapasztalat segített a Citrix a világ legnagyobb ügyfélkörének alkalmazásával és asztali virtualizációjával.

Egyetlen más gyártó sem nyújt olyan megoldásokat a munkaerő mobilitására, amely hasonló szintű innovációt, nyitottságot és ügyfélközpontúságot kínál.

error: